Ne aliniem la GDPR!

Vă aducem la cunoștință că www.rapitorimania.ro utilizează fișiere de tip cookie și alte tehnici similare pentru a asigura funcționarea site-ului și protejarea datelor dvs., pentru a vă oferi o experiență cat mai placută și personalizată, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul într-un mod anonim.

Le oferim partenerilor noștri de rețele sociale, de publicitate și de analiză a traficului informații cu privire la modul in care folosiți site-ul nostru prin intermediul cookie-urilor pe care ei le pot seta.

Înainte de a continua navigarea pe www.rapitorimania.ro, vă rugăm să citiți și să întelegeți conținutul Politicii de utilizare cookie și al Politicii de confidențialitate.

Prin continuarea navigării și utilizarea serviciilor noastre, vă exprimați acordul cu privire la Politica de utilizare cookie și la Politica de confidențialitate.

Ultima modificare: 29.05.2018
pop-up fumigena senzor

In ritm de bass la 13 ani. O zi de decembrie la pescuit pe Tancabesti.

marți, 17 decembrie 2019   |   3828   afişări

Chiar daca ma repet pentru multi dintre voi, eu personal am pus lansetele in cui, nu sunt fan iarna. Nici vremea frumoasa din ultimele zile sau glumele prietenesti ca m-au lasat articulatiile la batranete sau ca am intrat la hibernare nu m-au urnit. Au urnit insa un pusti pasionat pana in maduva oaselor de pescuit, un copil fain pe care trebuie sa il cunoasteti. Faceti cunostita cu Don si partida lui de pescuit din mijlocul lunii decembrie. (Andy Arif)

Pescuiesc de la 6 ani impreuna cu tatal meu. Acum am 13 ani. Sunt adeptul pescuitului la crap (doar catch&release) dar in ultimul timp am fost atras mai mult de pescuitul la spinning, mai ales de la popularile cu black bass si striped bass in lacul Tancabesti 1.

De-a lungul timpului am reusit sa prind aproape toate speciile de rapitor de apa dulce care se gasesc in Romania (salau, stiuca, biban, somn, black bass, avat) dar nu am reusit, deocamdata, sa prind striped bass-ul din Tancabesti. Bass-ul, fiind o specie de biban american, m-a fascinat si m-a facut dornic sa il prind.

Chiar daca era aproape mijlocul lui decembrie se preconiza o vreme buna si am decis sa mergem la pescuit. Am inceput partida pe Tancabesti 1, cu gandul de a prinde salau. Am incercat, la inceput, cu gumele care mi-au aratat ca dau rezultate la salau: Relax Kopyto in mai multe variante de culori si grubsterul verde de la Lunker City.

Apa era scazuta asa ca am incercat sa cautam locurile cu apa mai mare si pamant mai tare, fara mal. Salaul nu se arata asa ca am incercat sa pescuim la bass. Dupa doar cateva lansari am si reusit sa prind unul. I-am facut o poza si apoi l-am eliberat. Al doiliea black bass pe care l-am prins a fost putin mai mare. Am procedat exact la fel, l-am pozat si l-am eliberat. Drill-urile cu ambii pesti au fost foarte interesante. Dupa ce i-am condus pana in dreptul barcii ambii pesti au sarit (la fel ca o stiuca) lasandu-se greu luati in minciog.

Spre finalul partidei am reusit sa prind si o stiuca aproximata la mine la 60cm. In rest, am mai avut doar cateva rateuri de bass. Per total, a fost o partida reusita.

Dragos Alexandru Cojocaru “Don”, 13 ani

Povestea nu se opreste aici. In mod normal, parintii sunt cei care isi indruma copiii catre acesta pasiune misto care ne umple tot timpul liber. Ei bine, in cazul lui Don, el l-a indrumat pe tatal lui catre pescuit in detrimentul altor activitati tipic masculine. Dar mai bine va povesteste Dragos cum s-a intamplat.

Cum am devenit pescar in 2013.

Vara. Gura Portitei. Plecasem cu niste prieteni la o delto-mare. Cu familiile. Caldura mare, moncher! Ma aciuasem la terasa, discutand cu niste beri. Toti barbatii erau la pescuit. Don al meu - cu ei. "Tati, nu mai sta in soare! Vino aici sa bei un suc si sa stai la umbra!" Copilul rade: "Lasa, tati, noi, barbatii, pescuim! Tu vezi cat bei!" Cat am baut eu o bere, a tras 3 pesti (un avat si 2 carasi, aveam sa aflu ca se numesc dihaniile). M-am enervat lejer: "Ce, eu nu pot?" Am cerut o "undita cu motoras". Am lansat. Si prima mea captura a fost un vapor (pasager, parca asa ii zice). Prins la lingurita. Am fost retrogradat la undita si imediat a venit a doua captura: un copac. "Poate ar trebui sa te asezi cu fata altfel, n-ai nimerit deloc apa!" o aud pe Anca, mama lui Don. Toata lumea rade. Don rade cu lacrimi. Pana seara, Don a prins 8 pesti. Eu am ramas cu cele doua capturi.

Asa a inceput... Don, pana la 11 ani, nu a stiut ce e ala ps4. I-am luat, totusi, sa nu se simta jenat cand vin colegii in vizita la el. In toate scrisorile catre Mos Craciun, Don cerea lansete, mulinete... Scumpe. "Lasa, tati, ca Mosu' are bani, nu trebuie sa cheltuim noi." Don are acum 12 ani. Normalitatea pentru el e pescuitul. Catch and release. A avut un drill de 45 de minute cu un ten de 20.200 kg. Are record de 24,800 la crap. A prins sturion, salau, stiuca, biban. Don al meu iubeste pescuitul. Si m-a transformat: din omul care, in weekend, mergea la birou in omul nelipsit de pe balta.

Dragos Cojocaru. Tata de pescar sportiv. In timpul liber, avocat.