Totul a inceput in anul 2014 la sfarsitul anului competitional de spining din barca, culminand cu sedinta LRS cand totul a fost decis: 2015 este anul in care competiile se vor desfasura in sistemul 2 pescari in barca, motoare termice nelimitate. Acest sistem nu imi era deloc strain, am participat la astfel de competiti de 2 pescari in barca si chiar mi-a placut.
Acestea fiind spuse si decise am inceput pregatirile pentru 2015, acum incepe partea cea mai grea, motivele fiind multiple. Nevoia primordiala a unei echipe care vrea sa participe la competitiile de spinning din campionatul national este aceea de a avea o barca cu motor termic mare, usoara, fiabila si comoda. In acel moment a inceput nebunia, am stabilit bugetul cu o marja destul de reala acesta fiind in jurul a 3500 Euro cu un plus de 10-15%, un buget care la final s-a dovedit a fi aproape de adevar. Toate bune si frumoase, am inceput sa caut, sa evaluez si sa vad ce posibilitati reale exista pentru a achizitiona o barca de la noi din tara sau dinafara tarii, noua sau second hand.
Cautarile au inceput cum era si normal pe sit-uri de specialitate, pe acele sit-uri in care lumea discuta despre barci, unde se pun in vanzare barci si motoare. Cateva dintre aceste situri au forumuri foarte bine structurate ca si informatii legate de barci si motoare. In acest fel am ajuns sa caut barci pe sit-uri precum Probarca, Barcaholic, Marine Shop, Motocraft Boats, Vitnautic.
Barci sunt multe, dar pe linga buget am stabilit si cum ar trebui sa fie barca visurilor mele, evident in limita posibilitatilor, o barca de 4-5 m lungime cu 1,3-1,8 m latime si o greutate de max 150-200 kg. In aceste specificatii ar trebui sa-si faca loc si modificarile ulterioare aduse barci pentru confortul pescarului si o cat mai buna si usoara utilizare. In aceste conditii am restrins cercul de cautare la doua tipuri de barci si anume una este din aluminiu iar cealalta din fibra in genul catamaranelor-trimaranelor.
Motocraft SL 410
Pentru barcile de aluminiu la noi in tara ofertele sunt destul de variate sa spunem si anume o barca foarte buna si apreciata de pescari este SL 350 sau SL 410, o barca de aluminiu cu preturi destul de bune, cu avantajul de a o putea modifica foarte usor si cel mai important nu necesita un motor mare fiind suficient un motor de max 10 cai pentru modelul de 4.10 m. Am primit o oferta de pret de 1250 Euro cu tva inclus pentru o barca SL 350 care era in stoc, o barca care fusese reconditionata cu garantie de 5 ani, o barca standard fara nici o imbunatatire. Pentru alte modele din pacate trebuia sa astept destul de mult in acel moment, iar pretul deja crestea exponential ajungind undeva in jurul a 1600 euro cu tva inclus pentru versiunea de baza sau coaja cum spunem noi.
Linder Sportsman 440
O alta barca de aluminiu buna este si Linder dar cu un pret care te descurajeaza in jur de 3000 Euro pentru modelul Sportsman 400. Cam astea erau ofertele la care m-am oprit pentru modele din aluminiu si astfel am trecut la barcile din fibra.
Fibre, catamaran, trimaran
Aici ofertele erau saracute, singurul ofertant de pe piata fiind Vitnautica care oferea barci de genul catamaran si trimaran.Pentru barcile trimaran aveam referinte bune de la un amic care are o astfel de barca si pe care a modificat-o, dupa parerea mea, exceptional. Asadar am actionat si am decis sa vb direct cu cei care le comercializeaza de unde am primit foarte multe informatii, obiective, pro si contra barcilor trimaran si catamaran. Aici au intrat in discutie 2 barci si anume o barca produsa in Ungaria Kmaxxi 460 si un trimaran Fishing Base Boat.
Kmaxxi 460
Fishing Base Boat
Aici preturile au facut diferenta destul de mult, Kmaxxi costa in jur de 1350 euro fara TVA, Base Bote, mult mai mult, 2500 euro fara TVA. Asa cum am spus am primit informatii foarte bune din partea celor de Vitnautica si pentru care le multumesc, drept pentru care am decis sa caut si in afara tarii. Aceleasi criteri de cautare dar cu oferte diverse care din pacate se mareau in unele cazuri datorita costurilor de transport. Spre exemplu o barca foarte buna in America costa undeva in jur de 3000 $, dar cu transport si omologare ajungea la noi la un pret de 6000$.
Astfel in acel moment am revenit la barcile Kmaxxi cele facute in Ungaria, mai précis in orasul KECSKEMET niste barci laudate de multi pescari din Delta si competitii. In toamna anului trecut am avut ocazia sa trec prin acest oras si evident nu am pierdut ocazia sa fac o vizita la producator. Am ajuns si am vazut exact cum se fac aceste barci, care sunt conditiile de livrare si timpul de asteptare. Am vorbit cu cei de acolo si am aflat ca pentru o eventuala comanda ar trebui sa astept pina la sfarsitul anului respectiv in lunile noiembrie si decembrie, iar livrarea era posibila in anul 2015.
Am trecut la calcule de pret, la schite de modificare a barci si negocieri direct la fata locului. Ajuns acasa am mai cautat, am mai intrebat, am mai vorbit cu prieteni apropiati si care se mai pricepeau la barci si am ajuns la concluzia ca barca pe care o pot cumpara si care sa indeplineasca toate cerintele mele este KMAXXI 460. Pretul de achizitie al acestei barci in varianta de baza, adica barca simpla fara nimic in ea, este undeva in jur de 900-1000 euro fara TVA. Un pret foarte bun dupa parerea mea la care am adaugat diverse accesorii si modificari conform specificatiilor mele. Problema cea mai mare a fost ca am intarziat cu plasarea comenzii catre producator si anume in ianuarie 2015 am decis sa vorbesc cu ei fara sa ma gandesc ca ei aveau planul de productie pentru 2015 deja facut si singura posibilitate de livrare era undeva in luna Octombrie 2015.
Dupa lungi discutii si interventi inclusiv din partea unui amic din Budapesta am reusit sa gasesc un Kmaxxi produs pentru cineva din Germania care a renuntat la una dintre cele 5 barci comandate lunar.Astfel in acel moment am refacut calculele si am platit avansul pentru confirmarea comenzii, barca ajungand in acel moment la un pret de 1870 euro cu TVA inclus. In acest pret fiind incluse si accesorile ( scaune simple, consola, volan cu sistem de guvernare, pregatire instalare motor de 40 cai, platforma fata pentru pescuit si platforma spate).
La aceste costuri evident s-au mai adaugat si cele de transport, eu personal alegand sa ma duc personal sa o iau. In total pot spune ca baraca a ajuns la pretul de 2000 euro inclusiv transportul si cred ca pentru mine cel putin a fost alegerea perfecta.
Asadar sfatul meu este sa incercati sa evaluati absolut toate ofertele chiar daca unele par de neluat in seama pentru ca de cele mai multe ori gasesti solutia acolo unde te astepti cel mai putin. Dupa luni de zile de cautare am ajuns acasa cu o barca, dupa parerea mea, perfecta pentru mine. (Radu Vitorio Mihail)