Ne aliniem la GDPR!

Vă aducem la cunoștință că www.rapitorimania.ro utilizează fișiere de tip cookie și alte tehnici similare pentru a asigura funcționarea site-ului și protejarea datelor dvs., pentru a vă oferi o experiență cat mai placută și personalizată, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul într-un mod anonim.

Le oferim partenerilor noștri de rețele sociale, de publicitate și de analiză a traficului informații cu privire la modul in care folosiți site-ul nostru prin intermediul cookie-urilor pe care ei le pot seta.

Înainte de a continua navigarea pe www.rapitorimania.ro, vă rugăm să citiți și să întelegeți conținutul Politicii de utilizare cookie și al Politicii de confidențialitate.

Prin continuarea navigării și utilizarea serviciilor noastre, vă exprimați acordul cu privire la Politica de utilizare cookie și la Politica de confidențialitate.

Ultima modificare: 29.05.2018
pop-up fumigena senzor

Curatarea & Intretinerea (Detailing) Barcilor Gonflabile

duminică, 23 februarie 2014   |   6060   afişări   

Barcile gonflabile sunt expuse constant razelor UV. Se cunoaste faptul ca razele UV deterioreaza in timp materialul barcilor, drept urmare materialul trebuie curatat si protejat in mod periodic. In articolul de mai jos veti putea urmari un intreg proces de curatare si protectie a barcilor gonflabile.
 
Acum un an si cateva luni am achizitionat o barca gonflabila de la un prieten. Sunt un impatimit al pescuitului la crap, si tinand cont ca imi plac partidele lungi de pescuit, am zis ca o barca gonflabila este un "must-have". Barca este un Allroundmarin Joker 300 (lungime 3 metri). Materialul din care este realizata barca este PVC, unul de foarte buna calitate. Din lipsa timpului, anul trecut nu am folosit barca deloc, ea fiind depozitata in husa ei, in podul casei. In weekend, vremea fiind frumoasa, am spus ca este timpul pentru o curatare si intretinere temeinica a barcii, pentru a readuce la "viata" materialul. Pe suprafata barcii erau depuneri de alge uscate cu nisip, murdarie impregnata in textura materialului, cat si alte impuritati.
 
Mai jos, veti putea vedea starea initiala:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pentru acest proces de detailing, am decis sa incerc doua produse din gama Marine a producatorului american Meguiar's. Meguiar's este un renume mondial in domeniul curatarii si intretinerii autovehiculelor, a ambarcatiunilor, cat si a mobilei. Primul pas al procesului a fost acela de a clati intreaga suprafata, folosind un furtun si un cap pentru o mai buna disperie a apei. Nu este recomandata folosirea unui aparat de apa cu presiune (presiunea poate deteriora materialul barcii).
 
 
 
Pentru spalare, am utilizat metoda celor doua galeti. Intr-una din galeti, am folosit drept sampon Meguiar’s Gel Wash – Gel Spalare Barci (in dilutie 1 capac produs la 4 litri apa), peste care am turnat apa calda:
 
 
 
 
In a doua galeata, am pus doar apa calduta pentru clatire. Ambele galeti au fost echipate cu Meguiar’s Grit Guard, dat fiind gradul ridicat de murdarie de pe suprafete.
 
 
 
Cu ajutorul manusii din microfibre de la Meguiar's, intreaga suprafata a barcii a fost spalata:
 
 
 
 
Prima parte spalata a fost chila si jumatatea inferioara a barcii (partea ce sta in submersie). Partea superioara a fost spalata dupa clatirea cu apa din abundenta a partii inferioare. Este necesara o clatire temeinica, pentru a nu mai ramane sampon pe suprafata. Dupa clatirea finala, a urmat uscarea folosind prosopul Vicont Arctic 1300.
 
 
 
Din cauza gradului ridicat de impuritati impregnate in structura materialului, a fost necesara o degresare folosind Meguiar's All Purpose Cleaner si peria Vicont Leather Scrub Brush (prima trecere cu peria a fost facuta in sensul texturii, urmand ca a doua sa fie facuta in cruce peste prima trecere).
 
 
 
Cateva sectiuni inainte si dupa degresare:
 
 
 
 
 
 
 
Degresantul Meguiar's All Purpose Cleaner a fost aplicat pe intreaga suprafata, agitat cu peria si apoi inlaturat cu ajutorul mai multor lavete din microfibra.
Urmatorul pas a fost acela de a hidrata materialul PVC folosind Meguiar’s Vinyl & Rubber Cleaner / Conditioner:
 
 
 
Mai jos, veti putea vedea o parte a barcii inainte si dupa aplicarea produsului Meguiar’s Vinyl & Rubber Cleaner / Conditioner:
 
 
 
 
Dupa ce m-am delectat cu cateva poze “50/50″, am aplicat Meguiar’s Vinyl & Rubber Cleaner / Conditioner  pe intreaga suprafata a barcii. Produsul a fost lasat sa actioneze circa 15 – 20 minute, dupa care am trecut la indepartarea excesului si a murdariei cu ajutorul lavetei de microfibra. Au existat si zone unde am agitat produsul cu peria mai sus mentionata, pentru a ajunge la rezultatul dorit:
 
 
 
 
 
Dupa aproximativ 5 ore de lucru, am ajuns la rezultatul final. Mai jos, va las sa va delectati cu cateva poze:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Meguiar’s Vinyl & Rubber Cleaner / Conditioner a facut ca suprafetele sa devina flexibile, perfect degresate si protejate contra razelor UV, care din ceea ce bine stiti, imbatranesc materialul barcilor gonflabile, facandu-l sa crape.
 
Produsele folosite:
 
 
 
Gama de produse pentru curatare si intretinere Meguiar's Marine:
 
 
 
 
Dupa aceasta curatare temeinica, imi va fi mai usor intretinerea periodica a barcii. Suprafata barcii a devenit foarte fina la atingere, avand si un efect hidrofob. Recomand ca tratamentul complet sa fie facut cel putin o data pe an, iar o spalare temeinica folosind Meguiar’s Gel Wash dupa fiecare utilizare, tinand cont ca acest sampon este biodegradabil, deci spalarea se poate realiza chiar pe malul apei.
 
Pentru intrebari sau recomandari ma puteti contacta pe email (office@pro-detailing.ro) sau la numarul de telefon binecunoscut (0755125400).
 
Va multumesc pentru atentie,
Stelian


La 3 persoane le place asta.


Comentarii


daniel popo : cine poseda o astfel de barca,(pretul intre850-1050,cu podea de alu. !)nu o impacheteaza in starea aceasta prezentata,este imposibil! Oricum reklama,bine venita,produsele sa zicem ...ok!
07 mar. 2014 ora 13:26
Octavian Petrisor : Eu am dat pe barca de aluminiu cu ceara de masina de la Meguiars si este mult peste asteptari.Nu mai am nicio urma de oxid, iar barca sta in permanenta pe apa.
15 mai 2015 ora 16:47


cristialbu.ro