Ne aliniem la GDPR!

Vă aducem la cunoștință că www.rapitorimania.ro utilizează fișiere de tip cookie și alte tehnici similare pentru a asigura funcționarea site-ului și protejarea datelor dvs., pentru a vă oferi o experiență cat mai placută și personalizată, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul într-un mod anonim.

Le oferim partenerilor noștri de rețele sociale, de publicitate și de analiză a traficului informații cu privire la modul in care folosiți site-ul nostru prin intermediul cookie-urilor pe care ei le pot seta.

Înainte de a continua navigarea pe www.rapitorimania.ro, vă rugăm să citiți și să întelegeți conținutul Politicii de utilizare cookie și al Politicii de confidențialitate.

Prin continuarea navigării și utilizarea serviciilor noastre, vă exprimați acordul cu privire la Politica de utilizare cookie și la Politica de confidențialitate.

Ultima modificare: 29.05.2018
pop-up fumigena senzor

O baterie de milioane

luni, 16 decembrie 2013   |   8565   afişări   

 
Pescuitul de competiţie te condamnă la eficientizare. Timpul petrecut în căutarea peștelui cu năluca în apă este la fel de important ca şi calitatea pescuitului pe care îl practici. Poziţionarea corectă, viteza de deplasare, apropierea cât mai silenţioasă, efortul cât mai mic sunt esenţiale atunci când pescuieşti la ştiucă, clean sau… bass. Specificul pistelor de concurs din Campionatul Naţional şi regulamentul de desfăşurare al acestuia m-au obligat să caut soluţii care să-mi permită să petrec cât mai mult timp pescuind eficient. Până în urmă cu trei ani, când a fost permisă folosirea motoarelor termice, am fost „fanul” motoarelor electrice – simple, cum a fost onorabilul Minnkota de 36 lb, căruia n-am ce să-i reproşez, sau modernul, rapidul şi sensibilul Torqeedo, căruia iarăşi n-am ce să-i reproşez, în ciuda părerilor negative ale multor posesori ai acestui motor. Am trecut de la baterii simple, de maşină, la cele mai deştepte, cu descărcare lentă, speciale pentru motoare de barcă, cărucioare pentru persoane cu handicap sau rulote, şi până la inteligentele şi inovativele baterii cu litiu, fabricate de Torqeedo. Faptul că anul acesta sunt programate două concursuri de ştiucă şi unul de clean m-au convins: mi-am cumpărat un motor electic cu comandă la picior, un MotorGuide Bulldog de 40 lb. A trebuit să-mi cumpăr şi o baterie. N-am mai făcut niciun fel de compromis şi, în ciuda preţului destul de piperat, am ales o baterie AGM (absorb glas mat) – Optima BlueTop Deep Cycle. M-am informat înainte pe forumuri, româneşti ori străine, şi cam tot poporul recomandă acest tip de baterie pentru motorul electric.
 
 
 
Ce face în plus Optima?
 
– ţine, ţine mult;
– o poţi aşeza în orice poziţie; – nu curge, aşa că scapi de găurile din pantaloni;
– nu are nevoie de întreţinere – asta nu înseamnă că nu trebuie să ai grijă de ea, ci doar că nu necesită completare;
– este rezistentă la şocuri, nu păţeşte nimic dacă mergi repede cu barca şi bateria ţopăie de ici colo;
– permite multe cicluri de încărcare, deci are o perioadă mare de utilizare;
– se încarcă repede, dacă foloseşti redresorul potrivit;
– o poţi descărca complet, fără să se strice.
 
 
 
Redresorul 
 
Criteriile pe care le-am urmărit:
-să fie capabil să încarce și baterii tip AGM;
-să încarce cât mai repede;
-să fie ușor si de mici dimensiuni;
-să fie rezistent la intemperii;
-să fie deștept;
-să respecte recomandările Optima;
-garanția;
-prețul.
 
Logic ar fi fost sa aleg tot un redresor de la Optima, numai ca prețul, timpul, dimensiunile și faptul că aici lucrurile nu sunt chiar așa de stricte ca în cazul bateriei, m-au făcut să aleg un Ctek Marine M100 (12v-7Amperi), comercializat în România de Caranda.
 
Cristi Anghelina
Articol publicat in revista PPT Rapitori
 
Dezbate subiectul pe forum.
 




Comentarii


Momentan nu există comentarii.


cristialbu.ro