Ne aliniem la GDPR!

Vă aducem la cunoștință că www.rapitorimania.ro utilizează fișiere de tip cookie și alte tehnici similare pentru a asigura funcționarea site-ului și protejarea datelor dvs., pentru a vă oferi o experiență cat mai placută și personalizată, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul într-un mod anonim.

Le oferim partenerilor noștri de rețele sociale, de publicitate și de analiză a traficului informații cu privire la modul in care folosiți site-ul nostru prin intermediul cookie-urilor pe care ei le pot seta.

Înainte de a continua navigarea pe www.rapitorimania.ro, vă rugăm să citiți și să întelegeți conținutul Politicii de utilizare cookie și al Politicii de confidențialitate.

Prin continuarea navigării și utilizarea serviciilor noastre, vă exprimați acordul cu privire la Politica de utilizare cookie și la Politica de confidențialitate.

Ultima modificare: 29.05.2018
pop-up fumigena senzor

Vrei sa iti reconditionezi barca? Interviu Ioana Parlog.

vineri, 10 noiembrie 2017   |   9800   afişări   

Pasionata pana in maduva oaselor de Delta, barci si pescuit, Ioana reda viata ambarcatiunilor imbatranite sau stricate, mai ales celor care au o valoare sentimentala mare pentru proprietari. Cum si de ce o face? Pur si simplu din placere.

 
 

Buna Ioana, de unde vine pasiunea pentru barci si cum ai ajuns sa faci un job din asta?

Buna...poveste lunga, dar pot spune pe scurt ca m-am nascut si crescut pe malul Siretului si inca din copilarie am descoperit libertatea de deplasare pe care ti-o poate oferi o barca, sa poti ajunge sa pescuiesti acolo unde vrei. Sunt indragostita de barci din copilarie fapt care m-a determinat sa-mi aleg ca meserie constructia de nave si structuri plutitoare, vopsitorie industrial. Cum am ajuns sa vopsesc barci? Aceasta este o alta poveste. Mergeam la parcaj sa-mi iau barca sa plec la pescuit si in drumul meu vedeam barci, epave aruncate in fundul curtilor si imi imaginam ce ar iesi daca m-as apuca de ele, ce culori as aplica, ce as schimba la ele, pana intr-o zi cand un prieten m-a rugat sa-i vopsesc barca. Si asa a inceput totul, la inceput a fost o joaca, imi plac culorile, imi place sa combin personalitatea proprietarului cu personalitatea barcii, ma distrez, imi umple sufletul de bucurie cand vad expesia de bucurie, uimire  si satisfactie pe chipul proprietarului. Acum deja a devenit o boala, inca mai sufar cand vad barci aruncate, abandonate si imi doresc sa le readuc la viata, sa le fac sa respire.

 

 
De cat timp reconditionezi barci si cate ai facut pana acum?

Dupa ce am vopsit prima barca au inceput sa tot vina si altele si in cele din urma acum doi ani am deschis atelierul. Am inceput ca un hobby, un loc unde eram doar eu si imaginatia mea, un loc in care mainile si creierul lucrau impreuna si satisfactia sufleteasca era foarte mare, ma relaxam. Anul acesta am renuntat la alergatura prin santierele navale din tara si am hotarat sa dezvolt mai mult acest hobby care a ajuns un job. Nu stiu cifra exacta, dar cred ca in acesti doi ani am vopsit peste 40 de barci si un ponton hotel plutitor.


Costa mult reconditionatul unei barci? Merita?

Reconditionatul unei barci costa in functie de cat de afectata este barca si de ce isi doreste proprietarul sa schimbe la ea. Personal cred ca merita sa investesti intr-o barca veche, o poti face aproape noua fara un efort financiar prea mare.

 

Poti da cateva sfaturi pentru cei care vor sa isi reconditioneze singuri barcile? Cum sa inceapa, ce greseli sa nu faca, ce materiale sa foloseasca.

De multe ori, in ideea de a economisi bani, multi posesori de barci incearca sa-si reconditioneze singuri barcile, dar fara o pregatire si stiinta in domeniu risca sa strice materialul si ajunge sa coste mai mult decat au planuit. Fara un studiu amanuntit recomand sa nu se apuce de nimic. Materiale avem destule pe piata, dar inainte de a le achizitiona ar trebui sa stie mai multe despre compozitia si compatibilitatea lor.

 

Care a fost proiectul tau de suflet? Cat timp a durat, bani, materiale.

Nu pot spune ca am avut doar un singur proiect de suflet. Au fost multe multe proiecte de care m-am atasat, carora le-am daruit o parte din sufletul meu. Imi plac in mod special epavele sau "babele" cum le mai numesc eu cateodata, barci aruncate la gunoi. Sunt o adevarata provocare pentru mine. Vin la mine ca niste "Doamne Batrane" istovite de ani de truda si povara si cand incep sa lucrez la ele simt cum respira, vibreaza. Imi place foarte mult sa le vad cum prind alte forme, culoare, viata, dupa o zi pe alta devin altceva, este ca nasterea unui copil. Am avut o asemenea barca, am botezat-o "Miss Evelyn", avea foarte multe sparturi si zacea intr-o curte. Proprietarul era foarte atasat de ea si astepta pe cineva sa vina sa o salveze. Am lucrat la ea in jur de 45 de zile, uneori si noaptea, dar a meritat...rezultatul a fost pe masura. Nu cred ca o sa pot uita vreo data expresia de uimire, de fericire, de extaz atunci cand a vazut-o proprietarul. Nu au intrat multi bani in reconditionarea ei, dar am avut nevoie de multa rabdare si daruire.

 

Ce vor clientii in general? Si ce vrei tu?

La inceput clientii veneau cu ideile lor dar in mare parte reuseam sa le schimb si reuseam sa-mi fac de cap si sa las frau liber imaginatiei. Acum vin, lasa barca si-mi spun sa fac ce vreau eu. Au incredere ca va iesi ceva frumos.

 

Pescuiesti la toate speciile, participi la competitii, faci parte dintr-un club de pescuit sportiv, cum vad barbatii din jurul tau acest hobby?

Imi place in mod special pescuitul la rapitor si aici ii multumesc partenerului meu de pescuit Stan Georgica, care daca pot sa zic asa m-a " injectat cu virusul. Am fost primita cu bratele deschise in clubul "Delta Spinning Club" de catre baieti si cu ocazia acestui interviu le multumesc din suflet. In schimb, in alte locuri am fost privita mai ciudat ca si cand locul meu ar fi fost la cratita sau “du-te sa legani copilul”...fredonau melodia din filmul Titanic cand eram impreuna cu George in barca. Am fost si sunt  tinta unor glume mai mult sau mai putin la locul lor, majoritatea crezand ca sunt un fel de "companie". Timpul a trecut, noi facem echipa buna impreuna, ne completam,  si socializand, baietii au inteles ca sunt pescar chiar daca sunt femeie. La ultima etapa din L.R.S. in Delta in mansa a doua partenerul meu s-a imbolnavit si am fost nevoita sa particip in competitie singura unde am iesit pe locul 28. Deci??? Filmul s-a terminat si eu pot sa prind peste singura.

 

Daca ai avea voie sa iei cu tine doar 3 naluci la o partida de pescuit la stiuca, care ar fi acelea?

Sunt fan table, in functie de anotimp si alti factori mi-as alege trei lingurite din care doua sunt confectionate si daruite de doi baieti frumosi din liga. Au dat rezultate foarte bune mereu.

 

Revenind la barci, unde te pot gasi posesorii de barci si care sunt serviciile pe care le poti oferi?

Posesorii de barci ma pot gasi in localitatea Tulcea, in curtea fostei fabrici de conserve Tulco unde pot oferi servicii de vopsitorie si intretinere ambarcatiuni si bineinteles nu refuz sa ajut cu indrumari diverse proiecte personale, avem in zona oameni pasionati de barci si meseriasi dedicati ambarcatiunilor.

 

Pneumatica vs fibra vs aluminiu, avantaje, dezavantaje?

Dificila intrebare, eu iubesc fibra, din punctul meu de vedere ofera mai multa stabilitate si confort. Consum mai mare de combustibil fata de o pneumatica sau o barca de aluminiu, dar mai solida, umila mea parere.

 

Barcile au suflet?

Da, categoric da. Orice lucru facut cu daruire si pasiunea de a crea ceva frumos are suflet. Cine vrea poate sa ma contrazica, dar toate barcile mele au suflet... au o bucata din sufletul meu, toate sunt copiii mei.

 
 

Ultima intrebare, nu te asteptai la asta, ce planuri de viitor ai?

Offff. Am atatea planuri de viitor dar imi mai trebuie o viata sa mi le pot indeplini. Cel mai mult imi doresc sa-mi vad barcile pe apa, barcile ce-mi poarta semnatura "Roza Vanturilor" sa-mi aduc aminte cu drag cum le-am redat o alta viata, sa-i vad pe posesorii lor fericiti, sa primesc un simplu salut de la ei, dar venit din interior, din inima.


Contact:

Ioana Parlog Boat Painting

Adresa: Str. Portului nr.40, Tulcea

Email: ioana.parlog@yahoo.ro

Telefon: 0751110948





Comentarii


Momentan nu există comentarii.


cristialbu.ro