Ne aliniem la GDPR!

Vă aducem la cunoștință că www.rapitorimania.ro utilizează fișiere de tip cookie și alte tehnici similare pentru a asigura funcționarea site-ului și protejarea datelor dvs., pentru a vă oferi o experiență cat mai placută și personalizată, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul într-un mod anonim.

Le oferim partenerilor noștri de rețele sociale, de publicitate și de analiză a traficului informații cu privire la modul in care folosiți site-ul nostru prin intermediul cookie-urilor pe care ei le pot seta.

Înainte de a continua navigarea pe www.rapitorimania.ro, vă rugăm să citiți și să întelegeți conținutul Politicii de utilizare cookie și al Politicii de confidențialitate.

Prin continuarea navigării și utilizarea serviciilor noastre, vă exprimați acordul cu privire la Politica de utilizare cookie și la Politica de confidențialitate.

Ultima modificare: 29.05.2018
pop-up fumigena senzor

The story of a boat. Hy 470 Fly by Hiros Yacht!

vineri, 15 decembrie 2017   |   12363   afişări   

Povestea unei bărci, Hy 470 Fly by Hiros Yacht

The story of a boat. Hy 470 Fly by Hiros Yacht

 

Înainte de Hy 470 Fly

Before Hy 470 Fly


Acum un an, ca mulți alți pescari de răpitori, am început să caut cea mai bună barcă pentru mine. Visul de a fi fericitul proprietar al unui bassboat era, totuși, departe de realitatea bugetului și a nevoilor mele.

One year ago, like other predators anglers, I started to look for the best boat. Although I knew that the dream of being the happy owner of a bass boat was too far from the reality of my budget and my true needs.

 

Așadar de ce barcă aveam nevoie? De o barcă ușoară, care să gliseze rapid și poată transporta la o viteză rezonabilă (35-40 km/oră) doi pescari cu bagajul aferent. Preferabil una care să solicite pentru această operațiune un motor de 15-20 CP, la limita înmatriculării. În funcție de modificările de care aveam nevoie, mai devreme sau mai târziu (platformă pentru pescuit, motor electric, livewell), eram dispus să măresc puterea motorului la 30 sau 40 CP. Pe deasupra, trebuia să fie și ușoară, să o pot lansa ușor la apă în locurile unde rampele sunt proaste sau inexistente. Chiar dacă în această categorie se încadrează mai bine bărcile din aluminiu, am găsit o variantă din fibră de sticlă. 

So, what was the kind of the boat that I needed? A light boat, which glides easily and can carry at a reasonable speed (35-40 km/h) two anglers and their fishing equipment. Preferably one boat which requires for this speed a 15-20 HP engine, at the limit of Romanian boat registration. According to the upgrades that I needed on this boat, sooner or later (fishing platform, trolling engine, livewell), I could have accepted to rise the power engine to 30 or 40 CP. On top of all this, the boat needed to be lightweight so I can land it easy to water, in the places where the ramps are bad or not existing. Even if in this category the aluminum boats suits better, I found a fiberglass option. 

 

Estonia, Team Hungary

Estonia, Team Hungary

Am văzut prima oară Hy 470 Fly în 2015, la Campionatul Mondial de Pescuit din Barcă la Răpitori FIPS din Estonia.

I saw for the first time the Hy 470 Fly in 2015, at the World Championship Predator Boat FIPS from Estonia.

 

Erau bărcile oficiale ale echipei Ungariei, făcute special pentru ei de compania Hiros Yacht. Concepute strict pentru pescuit, cu platforme pe față și pe spate.

Those were the official boats of Hungary team, special made for them by Hiros Yacht Company. Strictly made for fishing purpose, with platform in front and behind.

 

Să glisezi rapid o barcă din fibră de sticlă cu trei persoane la bord, propulsată de un motor de numai 10 CP, pare o utopie. Nu și pentru acest trimaran.

It sounds utopic to glide fast a fiberglass boat with three persons on board, having only 10 CP. But not for this trimaran.

 

În ciuda construcției din fibră de sticlă și a modificărilor aduse cu platformele și spațiile de depozitare, Hy 470 Fly cântărea numai 200 kg, fără motor.

Despite the fiberglass construction and the changes required for platforms and deposit boxes, Hy470Fly weighted only 200 kg, without engine.

 

Aceste trimarane realizate din fibră de sticlă m-au impresionat de la prima vedere, văzând echipa Ungariei cât de elegant pescuia din acestea.

These trimarans from fiberglass impressed me at first sight, seeing how elegant the Hungarian team was fishing  from the boats.

 

Lungimea de 4,65 m era suficientă pentru trei persoane, doi pescari și un arbitru.

The leght of 4,65 m was enough for three persons, two anglers and one referee.


Peter Sztahovits, membru al echipei naționale a Ungariei, mi-a explicat că nu au pus motoare mai mari pe aceste bărci, deoarece aceasta este limita de putere în Ungaria pentru a conduce fără permis. Și pentru ei sunt suficienți 10 CP, barca glisează repede și se deplasează cu 32-35 km/h cu doi pescari și echipament. Ulterior am aflat că motoarele Suzuki de 10 CP, cu care erau echipate bărcile, erau tunate la 17 CP.

 
Peter Sztaahovits, member of the Hungarian team, explained me that the boat driving license was necessary only for boats having engines with more than 10CP. This is why the motorization for Hy470Fly is only of 10CP. And for them 10 CP is enough, the boat glides quickly and travel with a speed of 32-35 km/hour, with two anglers on board and equipment. Later on, I found out that the 10CP Suzuki engines on the boats were actually tuned to 17 CP.
 
 

Bela Lukacsi

Bela Lukacsi

După un an am văzut din nou acest model de barcă la Bela Lukacsi, field tester și membru al echipei Salmo Ungaria, de această dată echipată cu un motor de 40 CP. L-am întrebat pe Bela cu ce viteză se deplasează „Cam 59 km/h, mi-a răspuns. Mi-a explicat că datorită pescajului mic a simțit nevoia unei motorizări mai mari de 20 CP, pentru a putea merge pe valuri mari fără a se stropi.

One year later, I saw again this boat at Bela Lukacsi, field tester and member of the Salmo Team Hungary, being equipped with a 40 CP engine. I asked Bela about the running speed – “Approximately 59 km/h” he said. He explained me that because the low profile of the boat he felt the need of a bigger engine, up to 20 CP, to travel on high waves without getting wet.

 

F&H Expo 2017  – România

F&H Expo 2017  – România

A urmat târgul F&H 2017, unde am revăzut Hy 470 FLy și am hotărât că această barcă se potrivește exact cerințelor mele. Producătorul (www.hirosyacht.hu) și distribuitorul român (www.faimoasabarca.ro) consideră că Hy Fly 470 va avea și la noi cel puțin același succes ca în Ungaria, deoarece se pretează apelor și pescuitului la răpitori din România, iar modelul de bază (culoare opțională, mochetă specială antiderapantă, tacheți, rolă ancoră, suport prindere sfoară, pompă santină, leduri, panou de comandă, balustradă din inox, compartimente, cârlige remorcare, scaune casting etc.) costă 3 600 de euro. Zis și făcut, în primăvara 2017 eram în Kecskemét, la compania Hiros Yacht, Ungaria, și trei zile am asistat la producerea și echiparea unei bărci Hy 470 FLy, de la ieșirea din matriță până la montarea profilurilor de aluminiu, a mochetei, a scaunelor, a consolei, a accesoriilor, a motorului termic și a sonarului.

Next event in 2017 was the F&H fair, where I saw again the Hy470Fly and I decided that this boat suits exactly my demands. The producer (www.hirosyacht.hu) and the Romanian distributor (www.faimoasabarca.ro) consider that Hy470Fly will have at least the same success in Romania as it had in Hungary, because this boat suits well on our waters and predator fishing, the price for this model being 3600 euro. Said and done, in the spring of 2017 I was in Kecskemet, at Hiros Yacht Company, Hungary, and for three days I assisted at the producing and accessorizing  a Hy 470 Fly boat, from the exit of the mold to the fitting of aluminum profiles, carpet, seats, console, accessories, thermic engine and fishfinder.

 

Hy 470 Fly, pas cu pas

Hy 470 Fly, step by step

Pentru prima oară în viața mea am văzut cum se realizează straturile din fibră de sticlă necesare producerii bărcilor.

For the first time in my life I saw how fiberglass layers are made, layers necessary for boat production.

 

Cam așa arată o barcă Hy 470 Fly înainte de echipare. După ieșirea din matriță se atașează capacele celor cinci chesoane (spații de depozitare).

This is how Hy 470 Fly looks like before fitting out. After the exit from the mold, 5 covers of the boat boxes are attached.

 

În curtea Hiros Yacht urmează operațiunea de spălare a ambarcațiunii, praful din fibră de sticlă fiind îndepărtat în totalitate.

In the Hiros Yacht yard, next operation is washing the boat until all the fiberglass dust is gone.

 

Profilurile din aluminiu dau un plus de design bărcii, dar ajută și la stabilizarea mochetei care îmbracă platformele din față și din spate.

Aluminum profiles give a special design to the boat, but are also helping for establishing the carpet on the platforms from the front and behind.

 

Pentru aplicarea mochetei, compania Hiros Yacht are un specialist care vine numai pentru această operațiune. Superpriceput.

For applying the carpet, Hiros Company use a specialist who makes only this operation on the boat. Very handy guy.

 

În același timp în care se montează mocheta, restul accesoriilor nu stau pe loc, fiecare angajat știe exact ceea ce are de făcut.

While the carpet is mounted, the rest of accessories are not forgotten, each employee knows exactly what he must do.  

 

Alte bărci

Other boats

În afară de Hy 470 Fly, Hiros Yacht mai produce încă trei modele de bărci Hy 5.0 Fish, Hy 520 Kingfisher, Hy 520 Kingfisher S.C. și este importator oficial al iahturilor Saver Italia. 

Outside the Hy 470 Fly, Hiros Yacht is producing three other models of boats Hy 5.0 Fish, Hy 520 Kingfisher, Hy 520 Kingfisher S.C. and they are official dealer of Saver Yacht from Italy.

 
 

Lift

Elevator

Așezarea și reglarea bărcilor pe peridoc se face cu ajutorul unor scripeți și lanțuri, pare joacă de copil.

The settlements and adjustments of the boats on trailers are made with the help of pulleys and chains, looks like child’s play.

 

Timp sau bani

Time or money

Înainte să asist la producerea acestei bărci aveam o părere total greșită despre prețurile care implicau platformarea și mochetarea unei bărci. Normal, mi se păreau enorme și nejustificate. Acum, văzând volumul de muncă și costurile materialelor folosite, am început să înțeleg de ce costă atâta. Credeți-mă, nu e mult. 

Before taking part in the production process of this boat I’ve had a wrong opinion about the costs involved in platforming and carpeting a naked boat. The costs seemed huge and unjustified, at least for me. Now seeing the volume of work and the costs of the materials used, I started to understand why this operation costs so much. Believe me, is not too much.


Motorizare 10-40 CP sau 60 CP? Yamaha să fie!

10-40 CP or 60 CP engine? Let it be Yamaha!

Hy 470 Fly a fost concepută să gliseze cu un motor de numai 10 CP. Maximum de motorizare acceptat de oglinda bărcii este limitat la 40 CP, eu am optat pentru un Yamaha de 30 CP, în opinia mea suficient pentru a atinge o viteză de 40 km/h. Din câte am înțeles, oglinda bărcii se poate întări suplimentar, există proprietari care au pus motoare de 60 CP, în acest caz viteza maximă depășind 70 km/h.

Hy 470 Fly was designed to glide with only 10 HP engine. The maximum engine accepted on the boat mirror is limited to 40 HP, I choose a Yamaha 30 H, in my opinion enough for reaching a 40 km/h speed. As far as I understood, the boat mirror can be reinforced, I know a guy who putted a 60 CP engine, in this case the maximum speed was 70 km/h.

 

Gadgeturi

Gadgets

Și dacă totul este nou, punem și un sonar pe măsură. La acel moment cel mai bun raport calitate-preț l-a avut un Helix 9 Mega SI CHIRP.

And if everything is new, let’s put a fish finder on same level. At that moment, the best quality/price report was held by Helix 9 Mega SI CHIRP.


Scaunele premium Tempress, made in SUA, au completat perfect designul bărcii. Nu mai zic nimic de confort, este evident. 

The premium Tempress seats, made in USA, completed perfectly the boat design. I won’t say anything more about the comfort, it’s obvious.

 

Comenzile volanului, manșă de viteze, ceasul indicator, sonarul și restul părților electrice sunt din nou montate doar de un angajat. Genul tipicar.

The steering commands, the gear, the indicator watch, fthe fish finder and the rest of electric and electronic parts are mounted by a single employee. Very technical one.

 

Toate bărcile Hy 470 Fly sunt echipate cu tacheți, tablou de distribuție, rolă pentru ancoră, pompă santină, cârlige de remorcare. 

All the boats are equipped standard like this.

 

Platforma din spate este echipată cu trei spații de depozitare pentru rezervor, baterii, veste de salvare. Suficient de încăpătoare, cu acces ușor.

The platform from the back has three storing spaces - fuel reservoir, batteries, life vests. Pretty big with easy access.


De ultimele detalii se ocupă întotdeauna Atilla Farkas, proprietar, designer, inginer al firmei Hiros Yacht. Hy 470 Fly este proiectul lui de suflet. 

The final details are always made by Atilla Farkas, owner, designer, engineer of Hiros Yacht. Hy 470 Fly is his soul project.

 

Sofer

Driver 

Barca mea a fost primul model care a beneficiat de acest tip de scaune Tempress pentru condus. Consola este made in Hungary.

My boat was the first model to benefit of this type of Tempress seats for driving. The console is made in Hungary.

 

Peridoc

Trailer

Eu am folosit peridocul meu pentru transport, dar există și posibilitatea achiziționării unui peridoc special, la un cost de 1 000 euro + taxe.

 
I used my trailer for transport, but you can buy one special from Hiros Yacht at 1000 euro + taxes.
 
 

Noapte bună

Good night

Ultima zi dedicată echipării ar fi trebui să aibă 48 de ore din punctul meu de vedere. Hy 470 Fly este un proiect care necesită mult timp pentru echipare. În același timp când se finalizau ultimele detalii la barca mea, în fabrică s-au produs, pregătit și livrat șase bărci simple, timpul fiind împărțit egal ambelor operațiuni. Din nou, am înțeles ce volum de muncă trebuie depus la producerea unei bărci de acest gen. Am terminat noaptea, rupți de oboseală, dar pe deplin mulțumiți de ceea ce ieșise.

The latest day of working at the boat should have had 48 hours in my opinion. Hy 470 Fly is a project which needs a lot of time to be equipped. While the final details on my boat were made, in the fabric there have been produced, prepared and delivered six simple boats, the time being split equal to both activities. Again, I understood how much work needs to be done for producing a boat like this. We finished in the night, tired, but completely satisfied of the result.


 

Back to România

Back to Romania

La întoarcerea în țară am completat Hy 470 Fly-ul cu motor electric Minkotta Terrova Ipilot 55, un must have 2017, cel puțin pentru mine.

 
When I returned in the country I completed the Hy 470 Fly with one trolling motor Minkotta Terrova Ipilot 5, a must have in 2017, at least for me.

 

După prima ploaie am realizat că am o pompă de santină automată, care scoate apa din barcă instant. Băi, husa, uitasem să iau husa! 

After the first rain I realised that I have an automatic santin pumb, which take the water off the boat instantly. Oh my god, I forget to take a cover for the boat!


Păi, unde facem noi o husă repede și pe măsură? Agendă telefon, sunat Dan Giorghiu (Echipamente Joy): Vin acum să îmi faci un costum custom!”

So, where can we make a cover fast and fitted? Phone contacts, called Dan Ghiorghiu (www.echipamentejoy.ro): “I’m coming now to make me a custom suit!”

 

Proiectul nu putea fi finalizat fără un pic de branding, bineînțeles Strike Pro, firmă care mă sponsorizează în campionatul național.

The project couldn’t be finished without a little branding, of course Strike Pro, the company that sponsors me in the national championship. 


Barca era complet echipată pentru nevoile mele. Totuși parcă mi-ar fi plăcut un pic mai mare și mai înaltă.

 
The boat was completed for my needs. However, I would like this boat to be a little bigger and higher.
 
 

Singurul lucru pe care l-am schimbat la Hy 470 Fly a fost elicea motorului, pentru un plus de viteză. Nu am câștigat mai mult de 2,3 km la oră.

The only thing I have changed at this boat was the engine propeller, for extra speed. I didn’t gained more then 2-3 km per hour.

 

Teste

Tests

Sărulești, Valea Argovei, Dunăre, Delta Dunării, Bicaz.

Sărulești, Valea Argovei, Danube, Danube Delta, Bicaz.

Ce vă pot spune cu mâna pe inimă este că acest trimaran, grație celor trei chile, chiar dacă din față arată ca o hidrobicicletă sau ca o cazma, este de departe cea mai stabilă barcă din care am pescuit. Chilele sparg perfect valurile în marș fără a arunca apa în barcă, cu motorul de 30 CP merg cu 42-45 km/h în funcție de bagaj și încă o persoană în plus. Barca glisează instant, consumul este exact cel dat de producătorul Yamaha, în condițiile unei solicitări la 5 200 rpm.

What can I say, truly from my heart, is that this trimaran, thanks to the three keels, even from the front is looking like a hydro bicycle or a spade, it is from far the most stable boat that I fished in. The keels break perfectly the waves in mars without throwing water inside the boat, with my 30 HP engine I ride with 42-45 km/h speed depending of luggage or another person in plus. The boat slides instantly, consumption is exactly the one given by Yamaha producer, in the condition of 5200 rpm usage.  

 
 

Ipilot

Ipilot

Într-adevăr, barca este destul de joasă, așadar expusă valurilor mari venite din spate sau din lateral. Am rezolvat această problemă folosind un motor electric cu funcție de ancorare. Astfel valurile se sparg frumos în fața bărcii, feliate ca la carte de cele trei chile. În afară de valurile făcute de o rapidă Navrom care face valuri de peste un metru pe Dunăre, valuri pe care le-am luat fiind staționat cu spatele către ele, nu am luat niciodată apă în cele peste 20 de ieșiri. Fie vânt și valuri pe Isac, anafoare pe Dunăre sau vreme rea pe lacurile mari. 

For sure, the boat has a low profile, so is exposed to the big waves coming from the back or from the side. I solved this problem using a trolling engine with anchor function. This way the waves are breaking nicely in front of the boat, sliced perfectly by the three keels. Outside of the waves made by a big boat from Navrom which makes over one meter waves on Danube, waves taken while anchoring with my back to the Navrom boat, I didn’t got wet in neither one of my 20 trips. Even if it was wind and waves on Isac lake, swirls on Danube or bad weather on big lakes.

 

 

Hy520Fly

Hy520Fly

Anul acesta Hiros Yacht a început un nou proiect, Hy 520 Fly. În loc de 4,65 m, aceasta va avea 5,15 m, lățimea 185 cm (față de 180 cm), cu 23 cm mai înaltă. Normal, față de cele 200 kg ale Hy 470 Fly, acest model va cântări cu 50 kg mai mult. Barca va fi echipată standard cu livewell, compartiment pentru lansete și multe alte surprize. Nivel de motorizare 30-70 CP.

This year Hiros Yacht Company is staring a new project, Hy 520 Fly. Instead of 4,65 m this one will have 5,15 m length, width 1,85 m (instead 1,80 m), and 23 cm higher. Normally, regarding the 200 kg of the Hy 470 Fly, this model will weight 300-350 kg. This boat will be standard equipped with live well, rods compartment and other surprises. Level of motorization 30-70 CP.


Barcile Hiros Yacht sunt disponibile in Romania la dealerul www.faimoasabarca.ro si pentru international in Ungaria la www.hirosyacht.hu

Informatii: In Ungaria taxele (TVA) sunt 27%. In Romania TVA este 19%.

Hiros Yacht Boats are available in Romania at the dealer www.faimoasabarca.ro and for international in Hungary at www.hirosyacht.hu

Information: For prices in Hungary the taxes (VAT) are 27%. In Romania VAT is 19%.

Andy Arif





Comentarii


Momentan nu există comentarii.


cristialbu.ro