Ne aliniem la GDPR!

Vă aducem la cunoștință că www.rapitorimania.ro utilizează fișiere de tip cookie și alte tehnici similare pentru a asigura funcționarea site-ului și protejarea datelor dvs., pentru a vă oferi o experiență cat mai placută și personalizată, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul într-un mod anonim.

Le oferim partenerilor noștri de rețele sociale, de publicitate și de analiză a traficului informații cu privire la modul in care folosiți site-ul nostru prin intermediul cookie-urilor pe care ei le pot seta.

Înainte de a continua navigarea pe www.rapitorimania.ro, vă rugăm să citiți și să întelegeți conținutul Politicii de utilizare cookie și al Politicii de confidențialitate.

Prin continuarea navigării și utilizarea serviciilor noastre, vă exprimați acordul cu privire la Politica de utilizare cookie și la Politica de confidențialitate.

Ultima modificare: 29.05.2018
pop-up fumigena senzor

Barci de pescuit. Motocraft SF 430 T!

duminică, 5 aprilie 2015   |   65826   afişări   

Si da-mi Doamne o barca numai a mea!  Atat de mult imi doream una, incat asa imi incheiam rugaciunile acum vreo 18 ani. Si mi-a dat! :) Prima barca a fost un INTEX mai subtire in carne decat un fotomodel anorexic. A rezistat doua partide de pescuit apoi am inceput sa caut petice pentru ea. Daca nu era perfect curat locul unde o umflai / dezumflai, imediat se spargea.

 
Cand am vazut cat e de buna, am strans cateva luni leu pe leu si cand am adunat 7.000.000 de lei vechi (bani multi in 1997 pentru un pusti de 16 ani) m-am dus direct la moldovenii din bazar si mi-am luat o barca ruseasca. Nu avea oglinda de motor nici podina rigida insa avea doua vasle frumoase care au luat forma palmelor mele la cat le-am folosit. Partea proasta cand nu ai podina rigida, este ca trebuie sa pescuiesti din sezut. Era o placere cand ajungeam seara acasa si nu ma puteam indrepta de spate.
 
 
 
Am stat cu barca asta pana intr-o vara, cand am iesit la pescuit impreuna cu un prieten. L-am lasat pe el sa o umfle cat m-am dus la un pescar sa ii cer niste viermi (pescuiam si la pluta pe vremea aia). Cand am auzit o bubuitura (eram la peste 200 de metri de unde umfla barca) m-am rugat sa fie vorba de cauciucul vreunei masini...  Mi-am facut curaj si cand m-am intors,  barca mea minunata avea o gaura de-a lungul intregului balon. Amicul meu a dat la pompa pana s-a spart. (Apropos Stefane, daca citesti articolul, sa stii ca te-am iertat...insa doar pe jumatate.  Nu imi mai doresc sa suferi la fel de mult cat am suferit eu cand mi-am vazut barca sparta. :) Totusi cand vii vara asta in concediu din State, nu ar strica sa imi faci cadou o mulineta ca sa te iert de tot ) Au mai trecut cateva veri, am facut armata si am devenit barbat :) Apoi m-am angajat. Bine ca nu m-am insurat ca sigur imi sareau barcile din cap! ;) Intr-o dupa-amiaza, ma suna Mugurel, patronul unui magazin de pescuit din oras. Imi spune ca vinde cineva o BARACUDA de 2,7m. Pret bun, barca arata bine, asa ca nu am stat mult pe ganduri. Am batut palma si acum eram fericitul posesor al unui adevarat vas de croaziera :) Eram super incantat. Am facut rost printr-un noroc si de un Minn Kota de 30lbs si eram cel mai smecher din oras! Ma opreau pescarii mai in varsta si se minunau de motorul electric... Unii intrebau ce consum de benzina are; cum sa spun, era un  OZN pe vremea aia.... 
 
 
 
Satul sa o tot umflu si dezumflu, mi-am luat in rate o remorca (intre timp imi luasem  masina). Ce sa mai...eram pe val! Pentru lacurile mici de langa oras, era perfecta. Am prins mult peste din ea si totul era grozav.Basmul a tinut pana intr-o zi cand am vazut ca manerele incepeau sa sa desprinda iar in barca la sfarsitul partidei de pescuit aveam intotdeauna cam 2 l de apa. Nu aveam nici o gaura insa apa se infiltra pe la lipitura cu oglinda barcii. Dezamagit, am trimis-o la reparatii apoi am dat-o mai departe. Gata! Nu mai aveam incredere in gonflabile... Ma regaseam iar in postura de a-mi alege o barca noua. Pneumatica nu mai vroiam insa care ar fi alternativele?! Dupa ce nu am dormit de ganduri vreo 3 saptamani, am decis ca am nevoie de ceva mai serios. Vroiam o barca cu care sa fac si expeditii mai lungi in Delta sau pe lacul Izvorul Muntelui asa ca am decis sa imi iau una din fibra de sticla. Am vandut remorca, am mai pus o diferenta si mi-am luat un peridoc nou. (o alegere inspirata, il am si acum in 2015 si functioneaza perfect). Dupa cateva zile am gasit un Mercury de 8 cai in 4 timpi, tipla! L-am luat si pe ala. 
 
 
 
A mai durat o luna de cautari on line pana am gasit o barca care mi-a placut. Vroiam sa fie mai mare de 2,7 cat era pneumatica, insa nici foarte mare astfel incat sa ma pot descurca singur cu ea. Am tras o fuga pana la Bucuresti si am batut palma. Gata! Eram din nou pe val! Nici nu aveam de unde sa stiu ca urma sa fiu aproape sub val... 
 
 
 
Am iesit cu ea in probe pe Izvorul Muntelui... Eram foarte incantat si imi imaginam cum o sa zbor peste valuri cu cei 8 cai ai mei si vantul o sa imi fluture in par. :) Visam cu ochii deschisi si nu stiu cand am ajuns pe lac. Barca era dublu corp dublu bordaj si era destul de grea pentru cei aproape 4 metri pe care ii masura.Ce par in vant...nici macar nu glisa cu cei 8 cai ... Vorba unui coleg. "se misca ca un cadavru" :)) chiar si asa, obisnuit cu electric si pneumatica, era cat pe ce sa ma rastorn! M-am simtit ca atunci cand mi-a plesnit pneumatica ruseasca... Asa ca am vandut-o la jumatate de pret numai sa nu o mai vad. Intre timp am inceput sa invat despre barci. Cum se alege un motor in functie de barca (si nu invers). Ce performante obtii in functie de marime barcii, greutatea ei si tipul chilei. Care sunt avantajele unei barci din fibra de sticla dar si dezavantajele. Am pus in balanta tipul de apa unde pescuiesc cel mai frecvent, distantele pe care o sa le parcurg si greutatea aproximativa pe care o sa o am in barca si m-am hotarat! O sa imi cumpar un STARCRAFT SL 410.  
 
 
 
Usoara, eleganta, taie apa si se misca foarte bine cu cei 8 cai frumosi. Am facut patru iesiri in Delta si alte cateva sute pe lacurile din apropiere. Pentru doi oameni si bagaj mi se pare alegerea perfecta. Am avut parte de partide frumoase cu ea. In afara de faptul ca trebuia sa fiu atent sa nu fac zgomot, nu aveam ce sa ii reprosez.
 
 
 
Pana intr-o zi cand m-am decis ca vreau motor electric cu comanda la picior. Zis si facut. I-am construit o mica platforma, l-am montat si totul era perfect... Sau nu?!  Greutatea suplimentara a bateriei si a motorului, faptul ca rar pescuiam singur si bordajul ingust, faceau ca barca in noile conditii sa se comporte altfel. In mars stropea iar viteza de deplasare mi s-a redus considerabil. Dupa concursul BIBANMANIA din 2014 a devenit si mai evident faptul ca trebuia sa fac o schimbare asa ca dupa ce am curatat-o ca atunci cand a iesit din fabrica, am dat-o mai departe (recunosc cu o usoara strangere de inima ). 
 
 
 
  Calitatile noii barci trebuiau sa fie:

-         stabilitate la valuri, atat in mars cat si in stationare. Cu alte cuvinte sa iti ofere siguranta in exploatare.

-          sa o pot manipula singur (e foarte important sa te poti descurca fara ajutor. De multe ori nu gasesti partener de pescuit sau nu ai chef sa vezi pe nimeni si atunci alegerea barcii nu trebuie sa iti dicteze cand si cu cine pescuiesti)

-         sa am viteza mare de deplasare dar cu un consum cat mai mic de carburant.

-         sa nu trebuiasca sa o inmatriculez, deci sa ma misc decent cu un motor de maxim 20 de cai.

-         sa suporte noile accesorii de pescuit, fara sa isi modifice performantele. (motor si ancora electrica, scaune, etc)

 
 
Calitatile de mai sus, le-am gasit in SF 430 T de la MOTORCRAFT. Lunga de 4,3 metri si lata de 1,7 m are doar 102 kg iar faptul ca e atat de usoara o face sa se deplaseze cu un maxim de 50 de km/ora in functie de elice(tractiune sau viteza)  cu motorul pe care mi l-am ales. Calitatea costa aproape 3000 de euro insa intotdeauna o barca de aluminiu isi pastreaza valoarea in timp iar daca te hotarasti la un moment dat sa o vinzi, nu pierzi foarte mult. 
 
 
 
 
 
Pentru motor, m-am oprit la un Suzuky DF 20A EFI pentru ca fiind cu injectie electronica cantareste pana in 50 de kg ceea ce inseamna ca il pot manipula singur. Garantia extinsa de 5 ani a fost un alt factor care a contribuit la decizia mea. Noua achizitie m-a facut sa mai scot din buzunar 2700 de euro... 
 
 
Clasa C de navigatie a barcii ma asigura ca nu o sa am probleme cu valurile iar bordajul inalt o sa imi permita toate modificarile pe care le-am gandit pentru ea! 
 
 
 
 
In primavara,  imediat ce vreme ma lasa, vreau sa ii construiesc o platforma de pescuit, sa ii montez  motorul electric, si scaunele, sa o mochetez si sa ii fac diverse compartimente... Va fi un proces de transformare de durata insa pe masura ce inaintez, o sa postez progresele facute pe site-ul meu: www.taselures.com intr-un articol denumit "Pimp my boat". Daca v-am facut curiosi, va invit sa imi scrieti acolo parerile voastre privitoare la acest proiect. Iata ca dupa aproape 20 de ani de la prima gonflabila, inca sunt in cautarea barcii care sa imi satisfaca toate exigentele. Ma intreb daca o sa ma opresc aici... Cu siguranta nu! Dorintele si nevoile mele sunt in continua schimbare iar eu incerc sa tin pasul cu ele. Nu pot decat sa va spun ca daca aveti credinta si va doriti ceva suficient de mult si sunteti pregatiti sa luptati pentru dorintele voastre, mai devreme sau mai tarziu veti reusi asa ca NU INCETATI SA VISATI! (Cornel Tanasa) 
 
 


   



Comentarii


Momentan nu există comentarii.


cristialbu.ro